1. BIOGRAFIA DE JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
BIOGRAFÍA DE JOHANN SEBASTIAN BACH (Wikipedia)
BIOGRAFIA DE JOHANN SEBASTIAN BACH (Viquipèdia)
JOHANN SEBASTIAN BACH (Weblog personal):
Vam estudiar aquest article, en el context de la celebració del 250è aniversari de la mort del compositor.
Vam oferir la seva biografia, la producció de les obres musicals i els intèrprets famosos d’avui dia respecte de la seva productivitat creativa.
I vam entrtenir-nos en buscar les categories i subcategories relacionades amb Johann Sebastian Bach…
Quant als intèrprets més importants d’avui dia respecte de l’obra de Bach vaig escollir els següents:
- CAMERON CARPENTER a l’orgue…qui, en prémer el seu WEB es pot veure, llegir o escoltar la seva pròpia biografia, els seus àlbums i els videos produïts…
- JONATHAN SCOTT, un clàssic interpretant clàssics, principalment, Johan Sebastian Bach. Vegeu-lo com a pianista i organista, així les seves interpretacions…
- JACQUES LOUSSIER al piano amb partitura de JAZZ…i altres com:
Bobby McFerrin, Gil Shahan & Adele Anthony, J. Loussier Trio, King’Singers, Jiri Stivin Collegium Quodlibet, German Brass, Quintessence Saxophone Quintet, Turtle Island String Quartet und Gewandhausorchester Leipzig en:
.
Alerta…! En prémer la paraula, el concepte o el link acolorit amb blau s’obrirà el video musical, així com també un contingut ‘ad hoc’ sobre la temàtica en relació a Johann Sebastian Bach.
Tot i això cal explicitar que:
- Els visionats van predecits d’alguns anuncis propagandístics que, si bé conec la fórmula per evitar-los, els mantic igualment perquè l’aplicació informàtica no me’ls inutilitzi a causa dels dret d’autor.
- Els continguts informatius procedeixen de les actuals enciclopèdies digitals.
.
2. OBRES DE JOHANN SEBASTIAN BACH
COMPOSICIONS DE JOHANN SEBASTIAN BACH
L’extensa obra musical de JOHANN SEBASTIAN BACH que incloc a continuació pot escoltar-se en tota la seva integritat a través de l’aplicació informàtica o programa YOU-TUBE, tot escrivint la paraula o enunciat de l’obra, objecte d’audició i/o visionat, en la casella de recerca apropiada…
A continuació podem escollir la composición que d’acord amb el gust o l’interès suscitat que millor li’n sembli hom sobre la música de Juan Sebastián Bach:
6.1. CONTENIDO
6.2. MÚSICA VOCAL
- 6.2.1. Cantatas religiosas (1–200)
- 6.2.2. Cantatas profanas (201–224)
- 6.2.3. Motetes (225–231)
- 6.2.4. Obras litúrgicas en latín (232–243a)
- 6.2.5. Pasiones y oratorios (244–249)
- 6.2.6. Corales, arias y quodlíbets (250–524)
- 5.3.1. MÚSICA PARA ÓRGANO
- 5.3.1.1. Sonatas a trío para órgano (525-530)
- 5.3.1.2.Preludios, tocatas, fantasías, adagios y fugas (531-566)
- 5.3.1.3. Tríos y otras piezas para órgano (583–591)
- 5.3.1.4. Conciertos para órgano (592–598)
- 5.3.1.5. Preludios corales I: Orgelbüchlein (599–644)
- 5.3.1.6. Preludios corales II: Corales Schübler (645–650)
- 5.3.1.7. Preludios corales III: Corales Leipzig. Los 18 (651–668)
- 5.3.1.8. Preludios corales IV: «Misa alemana para órgano» (669–689)
- 5.3.1.9. Preludios corales V: Preludios corales Kirnberger (690–713)
- 5.3.1.10. Otros preludios corales (714–764)
- 5.3.1.11. Partitas y variaciones corales (765–771)
6.3.2. MÚSICA PARA CLAVECIN
- 6.3.2.1. Invenciones y sinfonías (772–801)
- 6.3.2.2. Cuatro duetos, del Clavier-Übung III (802–805)
- 6.3.2.3. Suites inglesas (806–811)
- 6.3.2.4. Suites francesas (812–817)
- 6.3.2.5. Otras suites (818–824)
- 6.3.2.6 Partitas para clavecín, del Clavier-Übung I (825–830)
- 6.3.2.7. Obertura francesa, del Clavier-Übung II (831)
- 6.3.2.8. Suites y movimientos de suite (832–845)
- 6.3.2.9. El clave bien temperado (846–893)
- 6.3.2.10. Preludios y fugas, tocatas y fantasías (894–923)
- 6.3.2.11. Preludios del Libro de Wilhelm Friedemann Bach (924–932)
- 6.3.2.12. Seis pequeños preludios (933–938)
- 6.3.2.13. Cinco preludios de la colección de J. P. Kellner (939–943)
- 6.3.2.14. Fugas y fughettas (944–962)
- 6.3.2.15. Sonatas y movimientos de sonata (963–970)
- 6.3.2.16. Concierto italiano, del Clavier-Übung II (971)
- 6.3.2.17. Arreglos para teclado y conciertos de compositores (972–987)
- 6.3.2.18. Variaciones y otras piezas para teclado (988–994)
- 6.3.3. MÚSICA DE CÁMARA
- 6.3.3.1. Obras para laúd solo (995–1000)
- 6.3.3.2. Sonatas y partitas para violín solo (1001–1006)
- 6.3.3.3. Suite para laúd solo (1006a)
- 6.3.3.4. Suites para violonchelo solo (1007–1012)
- 6.3.3.5. Partita para flauta sola (1013)
- 6.3.3.6. Obras para violín e instrumento de teclado (1014–1026)
- 6.3.3.7. Sonatas para viola de gamba y teclado (1027–1029)
- 6.3.3.8. Sonatas para flauta e instrumento de teclado (1030–1035)
- 6.3.3.9. Sonatas a trío (1036–1040)
- 6.3.4. MÚSICA ORQUESTAL
- 6.3.4.1. Conciertos para violín (1041–1045)
- 6.3.4.2. Conciertos de Brandeburgo (1046–1051)
- 6.3.4.3. Conciertos para clavecín (1052–1065)
- 6.3.4.4. Suites para orquesta (1066–1071)
6.4. MÚSICA CANÓNICA Y ESPECULATIVA
6.5. ADICIONES MÁS RECIENTES DE BWV
- 6.5.1. Miscelánea (1081–1089)
- 6.5.2. Corales Neumeister (1090–1120)
- 6.5.3. Miscelánea (1121–1126)
- 6.5.4. Aria estrófica (1127)
- 6.5.5. Fantasía coral para órgano (1128)
6.6. APÉNDICE: BWV Anh. 42 – BWV Anh. 189
- 6.6.1. Obras varias
- 6.6.2. Cuadernos de Anna Magdalena
- 6.6.3. Más obras apócrifas
- 6.6.4. Obras falsamente atribuidas
Aquesta extensa obra musical pot escoltar-se en tota la seva integritat a través de l’aplicació informàtica o programa YOU-TUBE tot escrivint la senzilla i potent paraula JOHANN SEBASTIAN BACH en la casella de recerca apropiada…
I, a banda de tot allò que GOOGLE guarda d’aquest 250è Aniversari de la mort de Johann Sebastian Bach, així com ARTICLES SOBRE LA SEVA FIGURA I ESTIL MUSICAL…
–
3. INTERPRETACIÓ D’ALGUNES OBRES DE JOHANN SEBASTIAN BACH
(I) DEL SONIDO EN GENERAL Y DE LA MÚSICA EN PARTICULAR. LA COMPOSICIÓN MUSICAL
(II) LA MÚSICA EN TODO SU ESPLENDOR ENCICLOPÉDICO. DE LA MÚSICA EN GENERAL
(III) LA HISTÓRIA DE LA MÚSICA
(IV) LOS COMPOSITORES MUSICALES Y SUS OBRAS EN LAS DISTINTAS ÉPOCAS
(V) LA HISTÒRIA DE LA MÚSICA CATALANA
3.2. GRANS OBRES O COMPOSICIONS MUSICALS INSPIRADES PER…
.
.
- BACH. BRANDENBURG CONCERTO NO.3 (ALLEGRO) – ORGAN ARR. Jonathan Scott
- BACH. CONCIERTOS DE BRANDENBURGO 1-6 / BACH. CONCIERTOS DE BRANDENBURGO1-6
- BACH. ORCHESTRAL SUITE N.3 IN D MAJOR / BACH – ORCHESTRAL SUITE N.3 IN D MAJOR
- BACH. GOLBERG VARIATION – Lang Lang
- BACH. SELECCIÓN CON SUS MEJORES OBRAS
.
.
- BACH. LA OBRA COMPLETA PARA ÓRGANO | 1 Luis Caparra
- BACH. LA OBRA COMPLETA PARA ÓRGANO | 2 Olenka Lévano – Mario Buela
- BACH. LA OBRA COMPLETA PARA ÓRGANO | 3 Leonardo Petroni – Esteban Rinsky
- BACH. LA OBRA COMPLETA PARA ÓRGANO | 4 María Cristina Deanna – Ana Paula Segurola
- BACH. LA OBRA COMPLETA PARA ÓRGANO | 5 Sebastián Achenbach
.
.
.
.
.
.
.
.
-
BACH. The Great Fugue in G minor / BACH «Little» Fugue in G minor / BACH «Little» Fugue in G minor / BACH. Toccata in F major / BACH. Fuga G-dur/Gmajor / BACH. Prelude Cello Suite n1 / BACH. Fugue in Do major / BACH. Fantasie und Fugue g-Moll / BACH. Toccata in Fa major. Cameron Carpenter / BACH. Toccata in Fa major. Johnn Scott / BACH Tocatta i fuga en re menor / BACH. Fantasia y Fuga en G minor / BACH. Fugue in B Minor
.
- BACH. Concerto in D minor BWV 596 – Van Doeselaar / BACH. Organist Cameron Carpenter takes Bach on the road: Classical concert for corona lockdown
.
.
.
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (1)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (2)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (3)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (4)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (5)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (6)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (7)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (8)
- BACH. JACQUES LOUSSIER & TRIO «The best of Play Bach» (9)
.
.
- BACH. Variades peces interpretades al piano i recollides del Facebook : [1] – [2] – [3] – [4] – [5] – [6] – [7] – [8] – [9]– [10] – [11] – [12] – [13] – [14] – [15] – [16] – [17] – [18] – [19] – [20]
.
.
.
.
.
4. CONFERENCIES DE DANIEL VEGA SOBRE JOHAN SEBASTIAN BACH
M’és plaent insertar aquí tot un gruix de captivadores, agradables i denses conferències en record de Johan Sebastian Bach. De l’11 de gener al 3 de febrer la Fundació Juan March organitzà a la seva seu «Aula abierta» un programa sobre «Juan Sebastián Bach, año 2000», per a commemorar el 250 aniversari de la mort del cèlebre compositor alemany.
Les conferències foren impartides en un número de vuit, il·lustrades amb audicions, per Daniel Vega Cernuda, catedrátic de Contrapunt i Fuga del Reial Conservatori Superior de Música de Madrid, y vicedirector del qual.
Alerta…! Explicito a continuació els títols de las vuit «conferències» i recordo que, clicant o en prémer cadascun dels enunciats, acolorits en blau, s’obrira «l’audio» per escoltar-les puntualment, a més a més la «informació» puntual sobre el compositor i -el que és també prou important-, una «selecció de la variada obra» de Johann Sebastian Bach:
- «J. S. Bach: ¿un barroco?»
- «La imagen de J. S. Bach: interpretaciones históricas»
- «J. S. Bach, organista de iglesia»
- «J. S. Bach, músico de corte»
- «J. S. Bach: ‘Kantor’ luterano (I)»
- «J. S. Bach: ‘Kantor’ luterano (y II)»
- «J. S. Bach y el Ars docendi»
- «El Bach del Ars speculativa»
.
BACH. Concert en C Major
BACH. Fantasia & FuGa in G Minor
BACH. 24 HORAS BACH
.
4. LES BELLES ARTS.
L’ITINERARI MODERN DEL «TRIVIUM» I DEL «QUADRIVIUM»
En obrir el tema de les Belles Arts (es pot prémer aquí mateix per accedir-hi), vaig disposar-me a fer un recorregut de cadascuna de les quals tot interesant-me per una classificació que, posteriorment, vaig farcir de conceptes informatiu i descriptius.
Ara, m’és plaent de recordar aquí els temes que vaig confegir sobre:
ARQUITECTURA / ESCULTURA / PINTURA / MÚSICA / DANSA/ LITERATURA / CINEMA
Tot i això, per completar el tema de l’article vaig incloure-hi una altra classificació, potser més adient.
Aquesta nova classificació abasta molts altres temes relacionats amb les arts.
I la presentació, amb més volada, on s’inclouen altres arts d’igual categoria. La classificació es pot llegir a continuació en quedar així (es pot prémer aquí mateix per accedir-hi):
BELLES ARTS PLÀSTIQUES / BELLES ARTS ESCÉNIQUES / BELLES ARTS ACÚSTIQUES / BELLES ARTS VISUALS / BELLES ARTS DE L’EXPRESSIÓ ESCRITA I ORAL / BELLES ARTS MODERNES
Tot plegat pot veure’s i llegir-se en prémer l’enunciat colorejat de blau:
LES BELLES ARTS
.
Tanmateix, tocant el tema de la música (es pot prémer aquí mateix per accedir-hi) i essent aquesta una bella art acústica, recullo aquí el que tinc consultat i escrit per a una major informació tot aprofitant la dèria de voler saber-ne més.
Sigui aquest punt de l’article una bona explicació d’aquell art que mitjançant l’ordenació dels sons en el temps, produeix un efecte estètic i/o emotiu en l’oient. La qual cosa s’expressa mitjançant la combinació de sons, tenint com a elements constitutius:
L’art musical es manifesta en l’organització dels sons i els silencis en el temps.
És l’art de la generació, manipulació i combinació -en simultaneïtat o en successió- dels sons, produïts per veus humanes o per instruments, a la recerca d’una bellesa formal i/o de l’expressió d’emocions, o de complir certes funcions, i produint missatges dotats d’unitat, continuïtat i coherència.
LAS BELLAS ARTES ACÚSTICAS
Tot plegat pot veure’s i llegir-se en prémer els enunciats colorejats de blau:
«LA MÚSICA EN TOT EL SEU RESPLANDOR I MAGNIFICIÈNCIA ENCICLOPÈDICA»
LA MÚSICA ⇒ PORTAL DE LA MÚSICA / CONCEPTES SOBRE LA MÚSICA
- LA MÚSICA RELIGIOSA / LA MÚSICA SACRA
- LA MÚSICA PROFANA
- LA MÚSICA DE DANSA O DE BALL
- LA MÚSICA TEATRAL O DRAMÀTICA
- LA MÚSICA INCIDENTAL
- LA MÚSICA CINEMATOGRÀFICA
Segons els instruments musicals:
- LA MÚSICA VOCAL – LA MÚSICA CORAL
- L’ORGUENOLOGIA /LA MÚSICA INSTRUMENTAL:
- LA MÚSICA DE CÀMBRA
- LA MÚSICA SIMFÒNICA
- LA MÚSICA ELECTRÒNICA
- LA MÚSICA PURA, ABSTRACTA O ABSOLUTA
- LA MÚSICA PROGRAMÀTICA
Segons una classificació actual:
Segons una determinada classificació